onsdag 22 mars 2017

Koh Bulon

Egentligen ska en ju inte basunera ut när en funnit sitt paradis, men jag bara måste dela med mig. Och att skriva i denna blogg, som kanske just nu har ca 7 läsare varav mina närmsta vänner är 5 så kan det knappast falla under rubriken basunera ut. KOH BULON! Kan det vara Thailands vackraste ö? Högst troligt! Långa vita stränder och klart vatten. Fantastisk snorkling och endast några få resorter på ön, vilket resulterar i lika få turister. Det finns också en liten by på ön och varje dag såg vi skolbarnen gå till skolan. Öar utan lokalbefolkning blir lätt själlösa tycker jag.

Under de dagar vi var på Koh Bulon hänge vi också med vännerna Lisa och Per från Stockholm, som påbörjade sin resa där. Så kul med kompishäng så långt ifrån röda linjen. Även mina föräldrar mötte vi upp här igen. Det var de som kände till detta gudkorn från början.

Dagarna på Koh Bulon minns jag som fantastisk snorkling, varanjakt, kortspel på terassen, gudomlig mat på den enkla restaurangen och mohjitos i solnedgången. Måste återvända inom en överskådlig framtid!


Inga kommentarer: