söndag 12 mars 2017

KL

Kuala Lumpur var precis som jag kom
ihåg det. Stort och väldigt modernt. Som en smältdegel likt New York, fast i Asien. Här bor människor med alla nyanser på hudfärg och heltäckta kvinnor i slöja går brevid kvinnor i kortkorta kjolar och linne. Många kan bra engelska (lite beroende på stadsdel) och mycket känns västinfluerat men ändå eget på samma gång. Ah, jag mest snubblar på orden när jag försöker fånga denna härliga stad. Mest älskar jag hur det kännas så hemvant (i vissa kvarter) men ändå är totalt andra trender och normer som råder. Visst slavar de också under västerländska ideal, men normen på gatan är en annan. Befriande att sitta på flashig västerländsk restaurang med trendiga människor och inse att ingen är vit. 

Det plus lite sightseeing, ett åskoväder och att mina föräldrar kom och mötte upp oss i KL. 
 
   

Inga kommentarer: