måndag 6 februari 2017

Som jag fantiserade om en resa som denna

Imorgon åker vi! Pirret i magen har ersatts av ögonlock som blir tyngre för varje to do jag stryker från listan. Men nu är väskorna är packade, lägenheten är städad (nåväl), taxi beställd, räkningarna förbetalda och kylskåpet rensat. Jag kan knappt fatta att det äntligen är dags att ge oss iväg. Som jag fantiserade om en resa som denna då för 4 år sen när jag sprang efter Isolde som närmade sig två och en nyfödd Livia på armen. Då, mitt i småbarnskaoset kändes det som att livet för alltid skulle bestå av vaknätter, spädbarnsspyor och  tvåbarnschock. Men nu drar vi alltså iväg på backpackerresa alla fyra utan att skriva ner vare sig blöjor, paraplyvagn eller burkmat på packlistan. Ser så fram emot att spendera nästkommande 6 (!) veckor med våra små stora älskade ungar. Och med bloggen. Ser fram emot att blogga så ofta wi-fi tillåter mig.

Inga kommentarer: