torsdag 9 februari 2017

Sleepless in Siem Reap

Här kommer rapport från en jetlagad från ett hotellrum i Siem Reap, Kambodja. Det har nu gått två dagar sen vi lämnade Sverige. Än så länge har vi mest rest och kämpat mot jetlag.

Flygresan från Stockholm till Bangkok gick strålande. Barnen var vakna hela tiden men gnällde inte en enda gång. Kändes oroväckande när första "Är vi framme snart?" kom redan efter en timme, men det var falskt alam. Resans bästa var när jag och Isolde tittade på Ghost Busters tillsammans. Hon har tjatat om att få se en skräckfilm hur länge som helst och har en spökklubb på förskolan och GB var perfekt läskighetsnivå. 

I Bangkok hade jag lyckats hitta ett hotell som var en liten oas men lummiga trädgård och mysigt poolområde. Perfekt för mellanlandning. Vi var hyfsat trötta när vi checkade in i ottan kan jag lova. Efter några timmars sömn var vi som nya igen (nåväl) och hände vid poolen. Fantastiskt att se barnen kasta sig i poolen, kasta sig in i sin egen målbild av resan, att få bada varje dag. Senare på kvällen när vi gick ut för att käka sa de att de egentligen hellre vill bo i Thailand för att de har så fint pynt (alla lampor i träden) och en pool. Vid läggdags samma kväll var Livia, som skulle komma att sova i 13 timmar, så trött att hon ville åka hem till Bredäng. Hela familjen trillade i säng redan vid 21:00. Jag vaknande igen redan vid midnatt och kunde omöjligt somna om. Låg och viskade sagor med Isolde som inte heller kunde sova. "Den här natten känns som 100 år mamma". Sen på förmiddagen var barnen i det närmaste helt omöjliga att skaka liv i. Till och med Livia som sovit som en stock i dryga 13 timmar. Antar att det tar några dygn att hitta rätt. 

Efter frukost packade vi väskorna och åkte till flygplatsen igen för att ta oss vidare till Kambodja. Och nu ligger jag här på ett nytt hotell, klarvaken fast jag borde sova, i en ny natt som känns som 100 år. 

Inga kommentarer: