tisdag 10 januari 2017

Att blogga och resa

Ett av mina nyårslöften är ju att ge bloggandet en chans igen och se ifall det fortfarande är så roligt som jag tror. Det händer nämligen ganska ofta att jag önskar att jag hade en blogg istället för bara insta. Låg tröskel och lite hemlighetsmakeri såhär till en början för att hålla prestationshetsen på avstånd. Alltså större fokus på kvantitet än kvalité, iallafall inledningsvis.

Något som surrar i mitt huvud just nu är vår stundande resa till Asien. Jag fattar knappt själv att det verkligen ska bli av, detta som jag drömt om sen jag jonglerade två blöjbarn och det var en utmaning att bara lämna lägenheten. Men om mindre än en månad drar vi. Jag har varit i Asien två gånger tidigare, 2007 då jag spenderade 4 månader i Indien och 2011 då vi reste i Thailand under en månad när Isolde var spädis. Det var senaste gången jag var på en långresa. Känner mig så redo att ge mig av igen!
Båtfärd på Ganges, Indien 2007

Jag och Isolde innan båtfärd i Thailand 2011

Inga kommentarer: